Укр. Укр.

Eng. Eng.



Карамушка Л.М. Психологічні основи управління змінами в освітніх організаціях


Навчально-методичний посібник. – Біла Церква: КОІПОПК, 2008. – 76 с.

У навчально-методичному посібнику розкрито психологічні основи управління змінами в освітніх організаціях. Проаналізовано стан розробки психології управління змінами в зарубіжній та вітчизняній організаційній психології.


Представлено результати емпіричного дослідження, спрямованого на вивчення причин, які заважають успішному введенню змін в освітніх організаціях та обумовлюють виникнення опору змінам. Відображено потребу персоналу освітніх організацій в психологічному забезпеченні    управління змінами в освітніх організаціях та в основних формах роботи організаційних психологів з такого напрямку. Розкрито „Технологію підготовки персоналу освітніх організацій до управління змінами” (визначено її мету, завдання, зміст, структуру, основні організаційні форми, інтерактивні техніки тощо). Детально проаналізовано   тренінгові сесії („Сутність змін в освітніх організаціях”, „Психологічні проблеми, що виникають в процесі управління змінами в освітніх організаціях”, „Опір персоналу освітніх організацій змінам та психологічні умови його подолання”), які складають основу технології.

Навчально-методичний посібник розрахований на керівників та педагогічних працівників освітніх організацій, шкільних психологів, викладачів та слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти,  науковців, а також усіх, хто цікавиться  проблемою управління змінами в освітніх організаціях.

       

ЗМІСТ

          Вступ

          Розділ 1.ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ ЯК АКТУАЛЬНИЙ НАПРЯМОК ДОСЛІДЖЕНЬ В СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПСИХОЛОГІЇ

         1.1. Стан розробки психології управління змінами в зарубіжній організаційній психології

         1.2. Актуальні напрямки досліджень з психології управління змінами у вітчизняній організаційній психології

         1.3. Предмет та основні завдання психології управління змінами          

         1.4. Загальний дизайн та методи проведення досліджень в  психології управління змінам

         Розділ 2. ОЦІНКА ПЕРСОНАЛОМ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПРИЧИН, ЯКІ ЗАВАЖАЮТЬ УСПІШНОМУ ВВЕДЕННЮ ЗМІН В ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЯХ ТА ОБУМОВЛЮЮТЬ ВИНИКНЕННЯ ОПОРУ ЗМІНАМ

        2.1. Оцінка персоналом освітніх організацій причин, які заважають успішному введенню змін в освітніх організаціях

        2.2. Взаємозв’язок  між оцінкою персоналом освітніх організацій причин неуспішного  введення змін в освітніх організаціях та організаційно-професійними і соціально-демографічними характеристиками персоналу

        2.3. Оцінка персоналом освітніх організацій міри опору введенню змін в організації

        2.4. Оцінка персоналом освітніх організацій причин опору введенню змін в освітніх організаціях

        2.5. Взаємозв’язок  між  оцінкою персоналом освітніх організацій причин опору введенню змін в освітніх організаціях та  організаційно-професійними і соціально-демографічними характеристиками персоналу

        Розділ 3. ОЦІНКА ПЕРСОНАЛОМ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПСИХОЛОГІЧНИХ УМОВ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЯХ

       3.1  Потреба персоналу освітніх організацій в психологічному забезпеченні    введення змін в освітніх організаціях

       3.2  Потреба персоналу освітніх організацій в психологічному забезпеченні    на різних етапах введення змін в освітніх організаціях

       3.3  Форми роботи організаційних психологів для здійснення психологічної підтримки в процесі введення змін в освітніх організаціях

       3.4. Взаємозв’язок між  потребою персоналу в психологічному забезпеченні введення змін в освітніх організаціях та організаційно-професійними та соціально-демографічними характеристиками персоналу

         Розділ 4. ТЕХНОЛОГІЯ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ДО УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ

         Розділ 4.1. Загальна характеристика технології

         4.1.1.Мета та основні завдання технології

         4.1.2.Сутність технологічногопідходу

         4.1.3. Основні інтерактивні техніки

         4.1.4. Організаційні форми використання технології

         4.1.5. Зміст та структура технології  

         Розділ 4.2. Система треннігових сесій

         4.2.1. Тренінгова сесія 1.  „Сутність змін в освітніх організаціях”

         4.2.2. Тренінгова сесія 2. „Психологічні проблеми, що виникають в процесі управління змінами в освітніх організаціях”

         4.2.3. Тренінгова сесія 3. „Опір персоналу освітніх організацій змінам та психологічні умови його подолання”

         Висновки

        Список використаної та рекомендованої літератури

© 2002-2024 УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ