Укр. Укр.

Eng. Eng.



Карамушка Л.М. Психологія управління


Навч. посіб. – К.: Міленіум, 2003. – 344 с.

У навчальному посібнику розглянуто психологічні особливості управлінського процесу в освітніх організаціях (зміст, структура, специфіка). Головну увагу приділено аналізу психологічних характеристик керівників і працівників освітніх організацій, які впливають на успішність управління, визначенню психологічних факторів та умов їх ефективної взаємодії.


Навчальний посібник може бути використаний у вищих навчальних закладах для підготовки бакалаврів, спеціалістів, магістрів (спеціальності 6.050201 та 7.050201 „Менеджмент організацій”; спеціальності 6.050109 та 7.050109 „Управління трудовими ресурсами”; спеціальності 6.040101 та 8.0400101 „Психологія”; спеціальність 8.00009 „Управління навчальним закладом” та ін.). Окрім того, навчальний посібник може застосовуватися керівниками освітніх закладів, психологами, викладачами інститутів післядипломної освіти, науковцями, які досліджують психологічні проблеми освітнього менеджменту.

 

ЗМIСТ

ВСТУП

 

Частина 1. ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ              

 

Розділ 1. ЗМІСТ, СТРУКТУРА І ПСИХОЛОГІЧНІ КОМПОНЕНТИ УПРАВЛІННЯ   ОСВІТНІМИ ООРГАНІЗАЦІЯМИ

 

1.1.  Зміст процесу управління

 

       1.2.Внутрішня структура управління в системі середньої  освіти

 

       1.3.Зовнішня структура управління у системі середньої освіти

 

       1.4. Підготовка менеджерів освіти як професійних керівників

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 2. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ ПОРІВНЯНО З УПРАВЛІННЯМ ОРГАНІЗАЦІЯМИ В ІНШИХ СОЦІАЛЬНИХ СФЕРАХ

 

2.1. Головна мета діяльності освітніх організацій

 

2.2.Гуманістична психологія як основа ефективного функціонування освітніх організацій

 

2.3. Організація педагогічної діяльності на гуманістичних засадах

 

2.4. Принцип гуманізації управління освітніми організаціями освіти

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Частина 2.ПСИХОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЕРІВНИКІВ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ДО УПРАВЛІННЯ

 

Розділ 3. ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ КЕРІВНИХ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ДО УПРАВЛІННЯ

 

3.1. Поняття про психологічну готовність особистості до виконання діяльності

 

3.2. Зміст і структура психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління

 

3.3. Характеристика компонентів психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління

 

3.4. Рівень сформованості психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 4. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ КЕРІВНИКАМИ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ

 

4.1. Зміст і основні етапи прийняття управлінських рішень керівниками освітніх організацій

 

4.2. Фактори, які впливають на процес прийняття управлінських рішень керівниками освітніх організацій

 

4.3. Вимоги до прийняття управлінських рішень керівниками освітніх організацій

 

4.4. Колегіальний підхід до прийняття управлінських рішень керівниками освітніх організацій

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 5. ЕФЕКТИВНІСТЬ РІЗНИХ СТИЛЕЙ КЕРІВНИЦТВА УПРАВЛІНСЬКОГО ПЕРСОНАЛУ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ

 

5.1. Поняття про стиль керівництва

 

5.2. Структура різних стилів керівництва

 

5.3. Індивідуальний стиль керівництва

 

5.4. Фактори, які впливають на ефективність різних стилів керівництва в освітніх організаціях

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Частина 3.ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ

 

Розділ 6. СОЦІАЛЬНІ ПОЗИЦІЇ ТА РОЛІ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ

 

6.1. Зміст соціальних позицій та ролей працівників освітніх організацій

 

6.2. Регламентація професійно-функціональних ролей працівників освітніх організацій

 

6.3. Особливості рольової поведінки працівників освітніх організацій

 

6.4. Вплив професійно-функціональних ролей на формування та розвиток особистості працівників освітніх організацій

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 7. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЯК ФАКТОР УСПІШНОСТІ УПРАВЛІННЯ

 

7.1 Поняття про мотивацію та її значення для процесу управління

 

7.2.Характеристика основних потреб працівників освітніх організацій

 

7.3.Роль мотивації керівників освітніх організацій у забезпеченні мотивації діяльності його працівників

 

7.4.Основні стратегії забезпечення керівником мотивації діяльності їх працівників

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 8. ВПЛИВ ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ В ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЯХ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРАВЛІННЯ

 

8.1. Зміст та структура психологічного клімату в освітніх організаціях

 

8.2. Види психологічного клімату в освітніх організаціях

 

8.3. Роль психологічного клімату в забезпеченні ефективного управління освітніми організаціями

 

8.4. Фактори, що впливають на формування психологічного клімату в освітніх організаціях

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Частина 4. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВЗАЄМОДІЇ КЕРІВНИКІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ

 

РОЗДІЛ 9. ОРГАНІЗАЦІЯ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЯХ

 

9.1.Поняття про комунікацію та її структуру

 

9.2.Основні етапи  здійснення комунікації в освітніх організаціях

 

9.3. Види комунікацій в освітніх організаціях

 

9.4. Бар'єри, які заважають здійсненню ефективної комунікації

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 10. ЗМІСТ ТА ОСНОВНІ ВИДИ КОНФЛІКТІВ В ОСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ

 

10.1. Поняття про конфлікт та основні типи конфліктів в освітніх організаціях

 

10.2 Причини  виникнення конфліктів в освітніх організаціях

 

10.3. Функції конфліктів в освітніх організаціях

 

10.4.Структура та динаміка конфліктів в освітніх організаціях

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

Розділ 11. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТА ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТІВ В ОСВІТНІХ ОПРГАНІЗАЦІЯХ

 

 11.1. Способи запобігання конфліктів в освітніх організаціях.

 

 11.2.Обхід конфліктів як напрямок подолання конфліктів в освітніх організаціях.

 

 11.3.Основні напрямки фактичного розв'язання конфліктів в освітніх організаціях.

 

 11.4.Розв'язання конфліктів на основі колаборативного підходу.

 

Резюме

 

Словник основних термінів 

 

Питання для повторення й самоперевірки

 

Список використаної та рекомендованої літератури

 

 

© 2002-2024 УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ